۱۰ علت شکست در طراحی سایت کسب و کارهای آنلاین

10 علت شکست در طراحی سایت

این روزها داشتن یک سایت، دیگر یک گزینه تجملی محسوب نمی شود. طراحی سایت و راه اندازی آن در دنیای امروزی یک الزام است. اما تنها به این خاطر که شما بر روی سایت تان سرمایه گذاری کرده اید نمی توانید انتظار داشته باشید که به کمک آن، به طور موثر با مشتریان  ارتباط برقرار نمایید و در نهایت فروش خود را بهبود ببخشید. با اینکه دلایل بسیار زیادی برای موثر نبودن سایت های طراحی شده برای کسب وکارها وجود دارد اما در این بخش سعی می کنیم ۱۰ مورد از رایج ترین دلایل را با هم مرور کنیم.

۱) سایت شما ریسپانسیو نیست

این گزینه نباید باعث شگفتی و تعجب شما شود. این روزها استفاده از موبایل و تبلت برای گشت و گذار در وب، از کاربرد دسکتاپی پیشی گرفته است. با تکامل و رشد دستگاه های موبایلی در سرتاسر جهان، این ترند  نیز در دنیای دیجیتال ادامه خواهد داشت. به عبارت دیگر، مصرف اینترنت از دستگاه های دسکتاپی به سمت دستگاه های پرتابل در حال حرکت است. این موضوع بدین معنی است که سایت شما باید برای کاربران دستگاه های موبایلی نیز بهینه سازی شود. متاسفانه، هنوز هم سایت های زیادی وجود دارد که موبایل دوست نیستند. همین دلیل ساده می تواند باعث شکست کسب وکار شما شود زیرا باعث جریمه شدن از طرف گوگل می گردد، نرخ تبدیل را کاهش می دهد و  تجربه کاربری ضعیفی در افراد ایجاد می نماید.

برای اینکه مطمئن شوید سایت شما برای کاربران موبایلی آماده است، باید از طراحی واکنشگرا استفاده کنید، دکمه های بزرگی داشته باشید و تست A/B را بر روی سایت خود اعمال کنید. تا جایی که می توانید طرح ها را ساده در نظر بگیرید، آن را به کمک ابزارهایی همچون ابزار تست موبایل دوست بودن گوگل، بررسی کنید.

۲) سایت شما اصطلاحات تخصصی زیادی دارد

بله شما متخصص یک حوزه کاری هستید و می خواهید دانش و اعتبار خود را به رخ بکشید اما به جز مواردی که قصد دارید به طور مستقیم با متخصصان صنعت خود صحبت کنید، نباید از زبان تخصصی رشته خود استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید که بیشتر مشتریان شما نمی توانند زبان فنی یا اصطلاحات تخصصی موجود را درک کنند. پس برای توصیف کسب وکار خود در سایت از چنین زبانی استفاده نکنید. از به کار بردن اصطلاحات تخصصی پرهیز کنید و از زبان ساده و قابل درکی بهره ببرید که همه مشتریان به راحتی می توانند آن را بفهمند.

۳) سایت شما محتوای خوبی ندارد

مشتریان شما مشکلی دارند و برای یافتن راه حل این مشکل به سراغ سایتتان می ایند. به همین خاطر است که سایت بعد از طراحی، به محتوای غنی و ارزشمند نیاز دارد تا بتواند به سوالات افراد در زندگی واقعی پاسخ دهد.

به خاطر داشته باشید که این موضوع بدین معنی نیست که آن ها دقیقا کسب وکار شما را در موتورهای جستجو، مورد بررسی و جستجو قرار می دهند. به عنوان مثال وبلاگ ما مقالات متعددی در مورد طراحی سایت و ترندهای مرتبط با آن دارد. اگر فردی به دنبال مقالات مرتبط با این موضوع باشد ممکن است از طریق موتورهای جستجو با سایت ما آشنا شود و آن را مورد بررسی قرار دهد. اگر به دنبال موفقیت در حوزه کاری خود هستید، یک وبلاگ راه اندازی کنید و  شروع به نوشتن محتوای جذاب و البته ارزشمند نمایید. اینکار باعث بهبود سئوی سایت و تلاش های بازاریابی محتوایی می شود.

۴) اطلاعات ضروری را پنهان می کنید

مشتریان علاوه بر اطلاعاتی که می تواند زندگیشان را بهتر کند ممکن است به دنبال کسب وکار خاص شما باشند.  آن ها دوست دارند اطلاعات ضروری شما را به راحتی پیدا کنند. این اطلاعات عبارتند از:

  • آدرس کسب وکار. اگر کسب وکار شما دارای مکان فیزیکی است حتما آن را روی سایت بیان کنید و به کمک نقشه، موقعیت جغرافیایی شرکت را نشان دهید.
  • اطلاعات تماس به خصوص شماره تلفن و آدرس ایمیل
  • افزونه های رسانه های اجتماعی
  • صفحه درباره ما، قیمت گذاری و ساعت های کاری

اگر بدانید بیشتر کسب وکارها هنوز چنین اطلاعاتی را در سایت خود ندارند شگفت زده و متعجب  خواهید شد. مشتریان ترجیح می دهند از کسب وکارهای این چنینی دور بمانند. هیچ عذر و بهانه ای  برای ارائه اطلاعات تماس وجود ندارد. همین موارد ساده را در سایت خود ادغام کنید و از آن بهره ببرید.

۵) سایت شما به کندی بارگذاری می شود

این روزها افراد مشغله های کاری فراوانی دارند. آن ها دوست دارند سایت مورد نظر با سرعت بیشتری بارگذاری شود. واقعیت این است که ۴۷ درصد مشتریان انتظار دارند سایت در ۲ ثانیه یا کمتر از آن بارگذاری گردد. به خاطر داشته باشید که ۷۹ درصد از کاربران و خریدارانی که از سایت و تجربه آن راضی نبوده اند دیگر به آن باز نمی گردند و دوباره از آن خرید نمی کنند. در چنین شرایطی بهتر است سرعت سایت خود را به کمک ابزارهایی همچون جی تی متریکس و Pingdom مورد بررسی قرار دهید. این ابزارها بینش خوبی در مورد سایت فراهم می کنند و برای سرعت بخشیدن به فرایند بارگذاری، توصیه هایی را ارائه می نمایند.

۶) فراخوان عمل (calls-to-action) واضح و شفافی ندارید

خوب هیچ کس دوست ندارد بازدیدکننده سایت خود را در تاریکی رها کند و به او اجازه دهد مراحل بعدی کار را خودش حدس بزند.  به همین خاطر بهتر است با ایجاد دکمه های call to action یا متن لینک دار، دستورالعمل های واضح و شفافی را در اختیار کاربران قرار دهید. سایت هاب اسپات بیش از ۳۱ فراخوان عمل سایت های مختلف را مورد بررسی قرار داده است. به عنوان مثال سایت دراپ باکس دارای دکمه call to action آبی رنگ با عنوان” به رایگان مشترک شوید” هست. همین رنگ باعث شده است دکمه call to action از سایر عناصر موجود در صفحه متمایز شود. به خاطر داشته باشید بدون این دکمه ها، مشتریان بالقوه شما نمی توانند به منابع یا خدماتی که ارائه می کنید پی ببرند.  در این شرایط تمامی نرخ تبدیل کسب وکار خود را از دست خواهید داد.

۷) سایت شما قدیمی شده است

صفحات سایت معمولا بعد از گذشت زمان اعتماد و اعتباری میان مشتریان به دست می آورند. اما این موضوع بدین معنا نیست که سایت خود را به روزرسانی نکنید. اگر طراحی سایت شما قدیمی است و مشکلات زیادی دارد بهتر است به دنبال یک طراحی دیگر باشید. آخرین چیزی که باید مدنظر داشته باشید، داشتن سایتی است که ظاهر زیبا و جذابی دارد.

۸) سایت شما ازاردهنده و درهم برهم است

باور بکنید یا نه، هنوز هم کسب وکارهایی هستند که در سایت خود موسیقی و فایل های ویدئویی را به هنگام ورود به سایت به طور خودکار پلی می کنند. بدتر از این، سایت هایی هستند که از تبلیغات بنری کامل، رنگ های بسیار روشن و  متن های درخشان استفاده می کنند. این سایت ها بسیار ازاردهنده هستند و در نهایت باعث کند شدن فرایند بارگذاری آن می شوند.

به این فکر کنید که چند نفر حاضرند بر روی سایت های این چنینی کلیک کنند؟ به خاطر داشته باشید که حجم وسیعی از بازدیدکنندگان سایت، از طریق موبایل و دستگاه های موبایلی به گشت و گذار در اینترنت می پردازند. این موضوع بدین معنی است که سایت باید تمیز و سازمان یافته طراحی شود. اطلاعات را بهینه سازی کنید، از زیرتیترها بهره ببرید، از بولت پوینت ها استفاده کنید و عناصر گرافیکی جذابی برای بازدیدکنندگان داشته باشید.

۹) کارت خرید یا پلتفرم پرداخت به درستی کار نمی کند

شما مسئول بررسی کارکرد درست پرداخت و کارت های خرید هستید مگر اینکه از دروازه های پرداخت ثالث استفاده کنید.  اگر فرایند پرداخت یا کارت خرید مشکلی داشته باشد نمی توانید فروش را بررسی کنید یا اطلاعات پرداخت را دریافت نمایید.

۱۰) کاربران خود را به صفحات مختلف هدایت نمی کنید

کسب وکارهای بسیاری، تمامی ترافیک خود را به صفحه اصلی سایت هدایت می کنند. مشتریان به دنبال صفحات مرتبط با نیازهای خود هستند. این صفحه می تواند صفحه خدمات یا سایر صفحات سایت باشد.  واقعیت این است که صفحه اصلی برای ترافیک کلی سایت و طراحی کلی زیاد اهمیت ندارد. سعی کنید صفحات فرود خاصی برای انواع مختلفی از مشتریان بالقوه خود ایجاد کنید و آن ها را به سمت قیف فروش هدایت نمایید.

دیدگاه ها

زهرا بهرام زاده
۱۳ اسفند ۹۶ ساعت ۱۴:۳۰

سلام

ممنونم بابت مطالب خوبتون

یک نمونه از همین call to action رو میشه نشونم بدید؟ به نظر چیز خوبی میاد

    نوین ویژن
    ۱۳ اسفند ۹۶ ساعت ۱۴:۵۰

    سلام

    از شما بابت ارائه نظرات ممنونیم.

    میتونید نمونه این مورد رو در صفحه اول ما و بخش استخدام که قرمز رنگ مشخص شده مشاهده کنید.

ali
۱۳ اسفند ۹۶ ساعت ۱۴:۵۲

عالی بود. ممنونم از زحماتتون

    نوین ویژن
    ۱۳ اسفند ۹۶ ساعت ۱۴:۵۳

    سلام
    خواهش میکنم. از شما بابت ثبت نظر ممنونیم.


Warning: Undefined variable $aria_req in /home/novinvision/public_html/wp-content/themes/novinvision/comments.php on line 36

Warning: Undefined variable $aria_req in /home/novinvision/public_html/wp-content/themes/novinvision/comments.php on line 41

Warning: Undefined variable $required_text in /home/novinvision/public_html/wp-content/themes/novinvision/comments.php on line 60
ثبت دیدگاه

دیدگاه‌های شما باعث بهبود عملکرد ماست. لطفا با دیدگاه‌های خود ما را در بهبود مطالب یاری نمایید.

لطفا اطلاعات خود را جهت ثبت دیدگاه وارد نمایید. ایمیل شما نزد ما محفوظ است و منتشر نخواهد شد.
*