بایدها و نبایدهای طراحی سایت را بشناسید

بایدها و نبایدهای طراحی سایت

در این مقاله قصد داریم تا بایدها و نبایدهای طراحی سایت را بررسی کنیم. در ادامه شما را با ۷ نکته اساسی که جهت کاربر پسند بودن وب سایت شما خواهد شد اشاره میکنیم.

جستجو در سایت

شک نکنید که سیستم جستجوی وب سایت شما بیش از هر چیز دیگری برای کاربران مفید خواهد بود. همیشه این امکان را در طراحی سایت های خود در نظر بگیرید زیرا کاربران اغلب تمایل به جستجوی مطالب دلخواهشان هستند تا اینکه منتظر باشند شما مقالات خوب را به آنها نشان دهید.

برای پیاده سازی موتور جستجوی وبسایت هم میتوانید به صورت اختصاصی از سیستم مدیریت محتوی خود استفاده کنید و هم با دستور زیر وظیفه جستجو در وب سایت خود را به گوگل بسپارید.

<form action="http://www.google.com/search" method="get">
 <br>  <fieldset>
 <br>  <input type="hidden" name="sitesearch" value="https://webmac.ir" />
 <br>  <input type="text" name="q" size="25″ maxlength="255″ value="" />
 <br>  <input type="submit" value="جستجو در وب مک" />
 <br>  </fieldset>
<br>  </form>

جذاب نبود متون

بعد از جذاب بودن یک سایت از لحاظ زیبایی باید خوانا بودن متن ها و اطلاعات داخل سایت را ملاک قرار دهید. بعضی سایتها آنقدر از فونتها گوناگون و غیر عادی به همراه رنگ های نامناسب استفاده میکنند که نه تنها باعث جذابیت و توجه کاربر نمیشود بلکه کاربر را ترغیب به ترک وب سایت میکند. سعی کنید از فونتهای استاندارد استفاده کنید.

برای این منظور میتوانید از رنگ بندی سایتها معروف برای جذابیت دادن به متون خود استفاده کنید. گاهی ایده برداشتن بهتر از تست یک طرح جدید است.

نگارش متون در طراحی سایت

رعایت اصول نگارش

از دیگر نکات بایدها و نبایدهای طراحی سایت میتوان به رعایت اصول نگارش اشاره کرد که در آن توجه به ساختار سایت و رعایت اصول نگارش دقیقا تاثیر مستقیم در نگه داشتن بازدید کننده در وب سایت شما خواهد داشت. کاربران مطلبی را نمیخوانند مگر آنکه حس کنند واقعا برای آنها مفید خواهد بود به نحوی که ابتدا نگاهی کلی به مقاله خواهند کرد، سرفصل های آن را مورد بررسی قرار خواهند داد سپس به مطالعه آن خواهند پرداخت که در این بین گاهی با عدم سلیقه به خرج دادن نویسنده و یا طراح سایت یک مقاله هرچند پر از محتوی باید هرگز مطالعه نخواهد شد.

طراحی سایت با دسترسی مناسب

آدرس دهی، طراحی منوها و دسترسی آسان به بخش های اصلی عوامل موثری بر افزایش کارایی سایت شما هستند که بخوبی باید در طراحی سایت مورد توجه قرار گیرند. استاندارد مشخصی برای اینکار در طراحی سایت وجود ندارد و باید متناسب با محتویات هر سایتی انجام شود. اگر از نوشته برای آدرس دهی به صفحات استفاده میکنید باید کوتاه و گویای مطالب آن صفحه باشد و اگر با استفاده از تصاویر برای تعیین بخش های مختلف در طراحی سایت بهره میگیرید، ارتباط معنایی تصویر و محتوای صفحه اهمیت بالایی خواهد داشت. لینک های خراب نباید جایی در صفحه اصلی شما داشته باشند و مهمتر از همه اینکه هیچ لینکی از صفحه اصلی به خود آن قرار ندهید!

تنوع طراحی در صفحات مختلف سایت

استفاده و طراحی مختلف در صفحات سایت نمیتواند همیشه خوب باشد و ممکن است در صورت عوض شدن طراحی هر صفحه و تفاوت آن با صفحات دیگر باعث سر در گمی کاربر شود. فرقی نمیکند که طراحی سایت شما تا چه اندازه جذاب باشد، اگر ارتباط گرافیکی مناسبی بین صفحات برقرار نکنید کاربران با آن راحت نخواهند بود و سایت شما را ترک میکنند.

پیشنهاد ما این است برای تمام صفحات داخلی و یا صفحات مرتبط در یک موضوع، یک طراحی اصولی و یکپارچه استفاده کنید.

عدم استفاده از موسیقی در متن وب سایت

یکی دیگر از بایدها و نبایدهای طراحی سایت این است که برخی وب سایتها در زمان ورود به سایت موسیقی صفحه پخش می‌کنند. طراح و مدیر وب سایت این را باید بدانند که کاربران به دنبال کارایی و مطالب مفید وب سایت هستند و موسیقی استفاده شده در صفحه نه تنها هیچ کمکی به کاربر نخواهد کرد بلکه باعث برهم زدن آرامش او خواهد شد که میتواند منجر به ترک وب سایت شما شود.

نکته: هرگز ویدئو و یا موسیقی در صفحه را به صورت خودکار پخش نکنید و انتخاب پخش یا پخش نشدن آن را به کاربر بدهید.

آزمایش کارایی وب سایت در دستگاه های مختلف

همیشه وب سایت خود را برای دستگاه های مختلف طراحی کنید. شما نمی‌دانید که چه کسی با چه دستگاه و چه اندازه صفحه نمایشی به وب سایت شما مراجعه خواهد کرد پس حتما بعد از طراحی سایت، طرح خود را دستگاه های مختلف بررسی کنید.

نکته: اگر ابزار مختلف برای بررسی ندارید، ابزار های تحت وب وجود دارند که اینکار را برای شما انجام می‌دهند.


Warning: Undefined variable $aria_req in /home/novinvision/public_html/wp-content/themes/novinvision/comments.php on line 36

Warning: Undefined variable $aria_req in /home/novinvision/public_html/wp-content/themes/novinvision/comments.php on line 41

Warning: Undefined variable $required_text in /home/novinvision/public_html/wp-content/themes/novinvision/comments.php on line 60
ثبت دیدگاه

دیدگاه‌های شما باعث بهبود عملکرد ماست. لطفا با دیدگاه‌های خود ما را در بهبود مطالب یاری نمایید.

لطفا اطلاعات خود را جهت ثبت دیدگاه وارد نمایید. ایمیل شما نزد ما محفوظ است و منتشر نخواهد شد.
*