تکنیک‌های سئو در سال ۲۰۱۸ چه هستند؟

تکنیک های سئو

با استفاده از تکنیک‌های سئو موتورهای جستجو مثل گوگل، شرکت‌ها قادر به دریافت ترافیک مؤثر از مشتریان پنهانی که به دنبال محصولات و خدمات خود هستند، می‌باشند. با این حال این کار مثل داشتن یک وب‌سایت خوب، ساده نیست. از آنجا که بسیاری از شرکت‌ها شروع به سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی موتور جستجو کرده‌اند، سئو روز به روز در حال تبدیل شدن به یک مسأله رقابتی است. در این مقاله ما نگاهی به برخی از تکنیک‌های مهم سئو می‌پردازیم که به خوبی در سال ۲۰۱۸ و بعد از آن برای شما کار خواهند کرد.

بهبود سرعت وب‌سایت‌تان

بسیاری از افراد که در حال گشت و گذار در اینترنت هستند، از اختلالات اینترنتی اذیت می شوند. اگر زمان بارگذاری خیلی آهسته باشد، اکثر مردم بازدید از وب‌سایت شما را رها می‌کنند. از آنجا که بیشتر مردم بی‌حوصله هستند، تا پایان بارگذاری صفحه صبر نخواهند کرد. به عنوان یک کسب و کار یا سازمان، بسیار مهم است که از ابزاری استفاده کنید که سرعت سایت‌تان را افزایش دهد. باید تمام اطلاعات غیرضروری که ممکن است بر سرعت بارگذاری صفحه تأثیر بگذارد را از سایت خود حذف کنید تا مشتریان‌تان هر وقت که از سایت‌تان بازدید می‌کنند، رضایت داشته باشند.

افزایش کیفیت بک لینک‌ها (Backlink)

با رقابت امروزی، اکثر مردم و حتی سازمان‌ها بسیار سخت تلاش می‌کنند تا رتبه خوبی را به دست آورند. با توجه به اینکه اخیرا تعداد زیادی لینک‌های پرداختی وجود داشته است، وقت آن رسیده است که از آن استفاده کنید و بک لینک‌های با کیفیت بالا را برای رسیدن به رتبه‌ای که رؤیای آن را داشته‌اید، دریافت کنید. بک لینک های بازاریابی محتوا چیزی است که شما به آن‌ها نیاز دارید تا کسب و کارتان را یک پله بالاتر ببرید.

بالا بردن مشارکت در وب‌سایت شما

مشارکت کاربر در الگوریتم رتبه‌بندی گوگل، روز به روز مهم‌تر می‌شود. با افزایش مدت زمان ماندن کاربران در وب‌سایت‌تان، می‌توانید رتبه‌بندی بالاتری را برای صفحات وب خود به دست آورید. داشتن صفحه وبی که کاربران را متعهد نگه می‌دارد و نمی‌گذارد که کاربران صفحه را ترک کنند، نشانه خوبی برای گوگل است که محتوای شما مربوط به عبارات خاص جستجو شده است. بنابراین گوگل به صفحات وبی که کاربران را با قدرت مشغول نگه داشته و سرگرم می کند پاداش می‌دهد.

مهم است که محتوای وب‌سایت خود را تحلیل کنید تا مشارکت کاربر را افزایش دهید. یک راه عالی برای انجام این کار این است که WEBRIS Tools را بررسی کرده و از ابزار بررسی محتوا آن استفاده کنید. این ابزار تصویر شفافی از آنچه که صفحات وب شما فاقد آن است ترسیم می‌کند و به شما در افزایش مشغول نگه داشتن کاربر کمک می‌کند.

کلمات کلیدی جستجوشده و بهینه‌سازی محتوا طبق آن

یک نشانه رتبه‌بندی بزرگ برای گوگل این است که آیا کلمات کلیدی در صفحه‌ای که سعی در رتبه‌بندی دارد به طور برجسته نشان داده شده است یا خیر. این مهم است که کلمات کلیدی مورد جستجو گسترده بوده و به خوبی نشان داده شده باشند تا مشخص شود که کدام کلمات کلیدی در محتوای وب‌سایت شما بااهمیت هستند.

برای انجام این کار به سادگی پلاگین Keywords Everywhere را دانلود کنید. این پلاگین به شما می‌گوید یک کلمه کلیدی خاص به صورت ماهانه چقدر دریافت شده است. اعداد تخمین ‌زده می‌شوند، اما آن‌ها تصویر خوبی را در مورد آنچه که کدام کلمات مهم هستند و کدام نیستند، نشان می‌دهند.

تولید محتوی سئو

ایجاد محتوای گسترده

همان‌طور که گفته شد، محتوا پادشاه سایت شماست. این نکته دست در دست مشارکت کاربر می دهد. اگر محتوای شما بی‌کیفیت باشد و به سؤال کاربر یا حل مسأله‌ای که در جستجوی آن است پاسخ ندهد، احتمال زیادی وجود دارد که بخاطر مشارکت بد کاربر رتبه نگیرید. برای رسیدن به رتبه‌ پایدار در دراز مدت، باید محتوای بسیار خوبی را ایجاد کنید. مطمئن شوید که کلمات زیادی را در مورد موضوع خاصی که مربوط به آن صفحه از سایت‌تان می‌شود، نوشته‌اید، زیرا گوگل به محتوای وسیع، بیشتر از محتوای کم و سبک توجه می‌کند.

توسعه ویدیوهای یوتیوب بهینه‌شده

این مسأله به خوبی شناخته شده است که ویدیوها نسبت به محتوای وسیع، کاربران را به مدت طولانی‌تری مشغول نگه می‌دارند. به همین دلیل، گوگل صفحاتی را دوست دارد که ویدیوهای مربوطه بر روی آن قرار گرفته‌اند. با ایجاد ویدیوهای مرتبط و قرار دادن آن‌ها روی صفحاتی که می‌خواهید رتبه‌بندی شوند، چندین کار را انجام می‌دهید. شما احتمالا متوسط زمان صرف شده در آن صفحه را افزایش می‌دهید، زیرا ویدیوها معمولا کاربران را مشغول نگه می‌دارند. حتی می‌توانید با انجام این کار افزایش رتبه را مشاهده کنید.

فیلم‌ها می‌توانند کار بزرگی را در حمایت از محتوای شما انجام دهند، چرا که اکثر مردم تماشای یک ویدیوی کوتاه را به خواندن مقاله‌ای با بیش از ۱۰۰۰ کلمه ترجیح می‌دهند.

ایجاد محتوای ارزشمند برای کلیک

یکی از بزرگترین موانع تکنیک‌های سئو این است که کاربران به جای کلیک روی لیست رقبا بر روی لیست شما در نتایج جستجوی گوگل کلیک کنند. برای انجام این کار، باید متا عنوان (meta title) و توضیحات مختصر متا (meta Description) باارزشی را ایجاد کنید. اگر متوجه منظور ما از “متا عنوان” و “توضیحات متا” نمی‌شوید، مثال زیر را ببینید:

مثال عنوان بهینه و توضیحات سئو

باید کلماتی را که هدف قرار داده‌اید را در متا عنوان قرار دهید. توضیحات متای شما باید محتوای شما را توضیح دهد و کاربران را ترغیب کند تا به جای لیست رقبا روی لیست شما کلیک کنند.

نرخ کلیلک (CTR) نشانه بزرگی برای رتبه بندی گوگل است، زیرا به این معناست که کاربران در مقایسه با نتایج دیگر گوگل، به محتوای شما علاقه‌مندند. هنگام انتشار مطالب خود، مطمئن شوید که متاهای باارزشی را ایجاد کرده‌اید.

افزودن تحلیل در طراحی وب‌سایت‌

در حالی که این مسأله نشانه رتبه‌بندی نیست، اطلاعات سودمندی برای شما به عنوان یک وب‌مستر محسوب می‌شود. با نصب Google Analytics در زمان طراحی وب‌سایت‌تان، می‌توانید بیشتر مخاطبان خود را بشناسید و همچنین عملکرد وب‌سایت خود را طی یک دوره مشخص دنبال کنید.

تجزیه و تحلیل به شما می‌گوید که مخاطبان‌تان در کجا قرار دارند، چگونه شما را پیدا کرده‌اند، چه مدت زمانی در وب‌سایت‌تان مانده‌اند و بسیاری موارد دیگر. این موارد اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد، اطلاعات ضروریی که هر وب‌مستری باید داشته باشد. و این همان چیزی است که به پیشرفت و اثربخشی تلاش‌های بازاریابی شما کمک می‌کند. به طور کلی این امر به رشد ترافیک شما کمک می‌کند.

سر و کار داشتن با هر مسأله فنی

مهم است که با هر مسأله فنی در وب‌سایت خود درگیر شوید. برخی خطاها می‌توانند به طور طبیعی رخ دهند، بسیاری از خطاها با حادثه‌ای رخ می‌دهند اما هرگز آن‌ها را کوچک و بی‌اهمیت ندانید، همه آن‌ها می‌توانند اصلاح شوند.

مشکلات مختلف فنی مثل خطای ۴۰۴، لینک‌های بی‌استفاده و قدیمی می‌توانند واقعا بر عملکرد وب‌سایت شما تأثیر منفی بگذارند، زیرا کاربر را آزار می‌دهند. باید به عنوان یک وب‌مستر محتوای سایت خود را تحلیل کنید تا مطمئن شوید هیچ چیز نادرست نیست و همه چیز سر جای خود قرار دارد.

پست مهمان

پست مهمان به معنی ایجاد یک پست منحصربه ‌فرد است که در وبلاگ یا سایت دیگری که برای شما نیست منتشر می‌شود که شامل لینکی در محتواست که به وب‌سایت شما اشاره می‌کند. پست مهمان مزایای زیادی دارد. با انتشار محتوای خود در بلاگ‌های مربوطه‌ی پربازدید، می‌توانید ترافیک خوبی به دست آورید. همچنین مزایای رتبه‌بندی سئو از لینک جاسازی‌شده در مطلبی که به وب‌سایت شما اشاره می‌کند را مشاهده خواهید کرد.

با توجه به این موضوع، باید تلاش کنید و لینک‌های خاص خود را در بدنه محتوا، نه در بیوگرافی نویسنده، به دست آورید. دلیل این امر این است که لینک‌های درون محتوا نسبت به لینک‌های بیو نویسنده، بار بیشتری را در الگوریتم گوگل حمل می‌کنند. همچنین باید توجه داشته باشید که لینک‌های do-follow را به جای لینک‌های no-follow هدف قرار دهید.

به این نتیجه می‌رسیم که بسیاری از تکنیک‌های سئو که توسط صنعت “guru’s” توصیه شده است، می‌توانند برای سایت شما سودمند باشند، درحالی که بسیاری از آن‌ها ساده‌اند منسوخ شده‌اند و سودی برای سایت شما نخواند داشت. یک قانون خوب برای زمانی که سعی می‌کنید رتبه‌بندی را به دست آورید این است که از خود بپرسید “آیا این کاری است که فقط سئو انجام می‌دهد؟” اگر پاسخ بله بود، پس از انجام آن اجتناب کنید. به یاد داشته باشید که گوگل سئویی که سعی می‌کند الگوریتمش را دست‌کاری کند تا رتبه‌ خود را افزایش دهد را دوست ندارد. بنابراین فقط باید کاری را انجام دهید که طبیعی به نظر برسد.

دیدگاه ها

شایان کوته ساز
۱۷ فروردین ۹۷ ساعت ۰۰:۴۰

سلام ممنونم عالی بود
موفق باشید


Warning: Undefined variable $aria_req in /home/novinvision/public_html/wp-content/themes/novinvision/comments.php on line 36

Warning: Undefined variable $aria_req in /home/novinvision/public_html/wp-content/themes/novinvision/comments.php on line 41

Warning: Undefined variable $required_text in /home/novinvision/public_html/wp-content/themes/novinvision/comments.php on line 60
ثبت دیدگاه

دیدگاه‌های شما باعث بهبود عملکرد ماست. لطفا با دیدگاه‌های خود ما را در بهبود مطالب یاری نمایید.

لطفا اطلاعات خود را جهت ثبت دیدگاه وارد نمایید. ایمیل شما نزد ما محفوظ است و منتشر نخواهد شد.
*